Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > VİCTORİAN BULLDOG

Victorian Bulldog

Victorian BulldogViktoryen Bulldog iri kemikli ve iri kafalı bir köpektir. Geniş çenelere ve nefesVictorian Bulldog alışına engel olmayacak basık bir surata sahiptir. Arka kısmı, vücudun genel simetrisini bozmayacak şekilde, ön taraftan biraz daha ağır bir görünüme sahip ve biraz daha yüksektir. Başı vücuduna göre aşırıya kaçmayacak iriliktedir. Yanaklar yuvarlak ve gözlerin ötesinde yanlara doğru açılır. Dişler, alt çene üst çenenin üzerine gelecek şekilde kapanır. Burun delikleri geniş ve büyüktür. Yanaklar geniş ve iki taraftan yanlara sarkar. Köpek dişleri iri ve birbirinden ayrıktır. Gözler birbirinden ayrı konumlanmıştır. Ne içeri çökük ne dışarı çıkık ne de göz altlarını gösterecek şekildedir. Kulaklar uçları kıvrık ve geri yatıktır. Boyun güçlü, kalın ve kavislidir. Derinin bolluğu boynun iki yanından aşağı sarkmasına neden olur. Omuzlar derin ve geniştir. Viktoryen Bulldog aşırıya kaçmadan sırta doğru zarifçe daralan geniş ve yuvarlak bir göğüs kafesine sahiptir. Ön bacaklar adaleli yere dik ve düzdür. Arka bacaklar güçlü ve adalelidir. Topuklar hafif büküktür. Ayaklar yuvarlaktır. Kürkü kısa ve düzdür.

Viktoryen Bulldog çok sadık ve kesinlikle çok güvenilir bir köpektir. Görünüşü tehditkar olsa da köpeklerin en kibarıdır. Aynı zamanda davetsiz misafirlere karşı iyi bir engeldir de. Çocuklarla çok güvenilir olmasının yanı sıra mükemmel koruma özelliği ile de ünlüdür. Viktoryen Bulldog gerçek bir insan köpeğidir ve onlarla olmak ister. Irkın mutluluğu için insan sevgisi şarttır. Tüm insanlara karşı iyidir. Ev hayvanları ile de anlaşabilir ancak tanımadığı köpeklerle arası iyi değildir. Bazıları gürültülü bir şekilde horlarken bazıları da salyalı olabilir.

Viktoryen Bulldog iyi bir apartman köpeğidir. Ev içinde çok hareketli değildir; ancak en azından küçük bir bahçeye gereksinim duyar. Ev içinde yaşaması gereken bir ırktır. Viktoryen Bulldog ılık iklimlere daha uygundur. Çok sıcak havada da serinletilmeye gereksinim duyar.

Viktoryen Bulldog kilometrelerce yürüyebilir. Aslında bol miktarda egzersize gereksinimi vardır.

Kısa tüylerin bakımı kolaydır. Düzenli fırçalama yeterli olacaktır. Kırışıklıkların içini her gün nemli bir bezle silmeye gerek vardır. Bu ırk orta derecede tüy döker.

Londra'da 1985 'de Ken Mollett önderliğinde bir üretim programı başlatıldı. Mollett pek çok sağlıksız bulldog'u görmekten üzüntü duyuyordu ve 1800'lerin eski daha uzun ve sağlıklı bulldoglarını geri getirmek istedi. Geçen yıllarda programda birlikte yola çıktıkları Graham Woods ve Ken Mollett'in kardeşi Derek vaz geçtiler ancak Ken ısrar etti. Sadece İngiliz Köpek Kulübüne kayıtlı bull ırklarını kullanarak ve modern bulldoglar üzerinde konsantre olarak Staffordshire Bull Terrier, Bullmastiff, Bull Terrier ve bulabildiği en sağlıklı bulldogları çaprazlamaya başladı. Mollett dikkatli bir seçici üretim yaptı ve sadece bulabileceği en iyi köpekleri kullandı. Eski fotoğraflar, heykeller, yazılı tasfirler ve resimlerin üzerinde çalışarak Viktorya çağının eski bulldog'unu yeniden yarattı. Irka Viktoryen Bulldog adını verdi. Bugün bu köpek artık safkan yavrular vermektedir.

Irk boyutu : Büyük

Tüy Uzunluğu : Kısa tüylü
Fırçalanma İhtiyacı : Haftada bir fırçalama yeterlidir
Traş ve Banyo : Traş ihtiyacı yoktur, Gerektiğinde yıkanabilir. Deri kıvrımlarının aralarının temizliği için günlük olarak nemli bir bezle silinmelidir.
Taşıdığı Renkler : Beyaz, Kırmızı, Açık kahverengi, Siyah, Siyah - Ten rengi, Çizgili, Benekli, Düz renklerde olabilir.
Tüy Yapısı : Tek tabakalı, Düz, Parlak, Yumuşak.

En uygun yaşam alanı : Orta Boyutlu Ev
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Sağlıklı bir ırktır, Aşırı sıcak havalarda solunum problemi yaşayabilir.
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi
Kişilik : Uysal, İnsanlarla birlikte olmayı sever, Sadık, Güvenilir, Kibar.
Kötü Huyları : Horlama , Aşırı salya.

Irk grubu :
Bağlı Olduğu klüp : VBS, VBF, APRI