Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > SEALYHAM TERRİER

Sealyham Terrier

Sealyham TerrierSealyham Terrier beyaz veya sarımsı beyaz renkte küçük bir köpek ırkıdır.Sealyham Terrier Yuvarlak bir kafatası, uzun bir burnu ve siyah bir burun ucu olan Sealyham Terrier'in çok uzun köpek dişlerine sahip güçlü bir çenesi vardır. Gözleri yuvarlak ve koyu renklidir. Kulakları geniş, kısa ve düşüktür. Kuyruğu kısa kesilir ve kuyruğunu dik olarak tutar.

Ön bacaklar kısa ve düz, arka bacaklar güçlü ve kaslıdır. Kürkü su geçirmez yapıda ve çift katmanlıdır. Yumuşak ve sık iç tabakanın üzerini orta uzunlukta sert tüyler kaplar.

Karakter

Sealyhamlar sadık, sevecen ve biraz bağımsız bir köpektir. Gerçek Terrier ruhuna sahip olan Sealyham neşe ve cesaretin en güzel birleşimi olarak tarif edilmektedir. Diğer bazı Terrier ırkları gibi kavgacı ve gürültücü değildir. Yabancılara karşı temkinli, biraz başına buyruk olan Sealyham Terrier genellikle diğer petlerle iyi anlaşmakla birlikte, köpeklere karşı agresyon gösterebilir. Havlamayı sever. Eğitimi biraz zor bir ırk olmasına rağmen ailesine karşı sadık ve itaatkardır. İyi bekçilik yapabilir, av ve iz sürme gibi görevlerde kullanılabilir. Fare ve sıçan avlamada başarılıdır. Sealyham Terrier bir sürü köpeğidir. Bu nedenle ailenin bir parçası olmaya şiddetle ihtiyaç duyar, diğer köpeklerle arkadaşlık kurmaktan hoşlanır.

Apartman yaşamı için uygun bir ırktır. Ev içinde fazla hareketli değildir, fakat bahçesiz bir evde bakılabilir. Serin iklimlerde rahat eder.

Orta derecede egzersize gereksinimi vardır. Kısa yürüyüşler yeterli olur. Fazla enerjik olmayan Sealyham iyi bir yürüyüş partneridir.

Tüylerinin profesyonel bakımı ve traşı gereklidir. Geleneksel olarak kuyruk kısa kesilir. Sealyham Terrier diğer Terrierler gibi hemen hemen hiç tüy dökmez.

Sealyham Terrier 19. yy ortalarında Galler bölgesinde kaptan John Edwards tarafından Dandie Dinmont, Basset of Flanders, Corgi, West Highland White Terrier ve Wirehaired Fox Terrier ırkları kullanılarak yetiştirilmiştir. AKC tarafından 1911'de resmi olarak kabul edilmiştir.

Irk boyutu : Küçük
Kilo Dişide : 8,5 - 9 Kg
Kilo Erkekde : 8,5 - 9 Kg
Yükseklik Dişide : 30 cm
Yükseklik Erkekde : 30 cm

Tüy Uzunluğu : Orta uzunlukta
Tüy Dökümü : Tüy dökmez
Traş ve Banyo : Düzenli olarak tüylerinin profesyonel bakımı ve traşı gereklidir. Gerektiğinde yıkanabilir.
Taşıdığı Renkler : Beyaz, Beyaz - Baş bölgesinde Açık Sarı, Kahverengi, Porsuk rengi benekli.
Tüy Yapısı : Çift katmanlı, Üst tabaka Su geçirmez, Sert, Düz, Alt tabakası Yumuşak ve Sık.

En uygun yaşam alanı : Küçük Boyutlu Ev
Yaşadığı iklim : Soğuk İklim
Yaşam Süresi : 15 Yıl
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Bilinen bir sağlık problemi yoktur.
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi, Çoban, Fare avcısı, İz sürücü, Sürü köpeği.
Kişilik : Uysal, Cesur, Neşeli, Sadık, Sevecen.
Kötü Huyları : Havlamayı sever, Başına buyruk davranabilir.

Irk grubu : Terrier
Bağlı Olduğu klüp : AKC, ANKC, CKC, FCI (Group 3), KC(GB), UKC