Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > SCHNAUZER - GİANT

Schnauzer - Giant

Giant SchnauzerDev Schnauzer, gür kaşları, sakalı ve bıyığı ile iri ve güçlü bir köpektir.Giant Schnauzer Standart Schnauzer'ın daha büyük bir versiyonu gibidir. Sert ve telsi bir dış; yumuşak ve sık bir iç kürkü vardır. Yüksekliği ile uzunluğu köpeğe kare görünüm verecek şekilde birbirine eşittir. Güçlü ve kavisli boynu omuzlarıyla zarif bir şekilde kaynaşır. Kafasının uzunluğu omuzundan kuyruk sokumuna olan sırt çizgisinin yarısı kadardır. Burun kısmı ve kafasının üst kısmı birbirine paralel birer çizgi oluşturur. Burun iri ve siyahtır. Gözler oval ve koyu kahverengidir. Dişler makas ısırışı ile kapanır. Ön bacaklar yere dik ve birbirine paraleldir. Kürk siyah ya da gri kırçıllı olabilir.

Dev Schnauzer çocuklarla arası iyi olan güvenilir bir köpektir. Bu ırk sahibinin yaşam tarzına uyum sağlayabilen sadık ve iyi huylu bir arkadaştır. Oldukça koruyucu bir doğası vardır. Dominant bir ırk olduğundan tecrübeli bir sahibe gereksinim duyar. Disiplinli ve bol ödül içerdiği sürece kolay öğrenir. Dev Schnauzer doğru eğitilirse mükemmel bir aile köpeği olabilir. Dominant yapısı nedeniyle diğer köpeklerle daha yavruyken çok iyi sosyalleştirilmelidir. Yabancılarla karşı mesafeli olabilir.

Dev Schnauzer yeterli egzersiz imkanı sağlandığında apartman hayatına uyum sağlayabilir.

Bu enerjik köpek sağladığınız kadar egzersizden, serbest koşudan ve oyundan büyük keyif alacaktır. Günde en az bir kez uzun bir yürüyüşe çıkmalıdır. Yavruyken huzursuzlanmaması için bol egzersiz şarttır.

Telsi dış tüylerin bakımı nispeten kolaydır; ancak iç tüyler sıktır ve haftalık taranmazsa keçeleşip düğümlenebilir. Yılda iki kez - bahar ve son baharda - tüm tüyler kesilebilir. Küt uçlu bir makasla göz ve kulak çevresi düzeltilmelidir. Bıyıklar yemek sonrası silinmelidir. Köpeğe has kokusu yoktur ve az tüy döker.

Geçmişte Rus Ayı Schnauzer'ı, Münih Schnauzer'ı ve Riesenschnauzer olarak tanınan Dev Schnauzer'ın siyah Danua, Bouvier des Flandres (Belçika Sığır Köpeği) ve Standart Schnauzer'dan üretildiği sanılmaktadır. "Schnauze" kelimesi Almanca burun kısmı demektir. Dev Schnauzer ilk olarak Bavyera'da sığırların sürülmesinde kullanıldı. Daha sonra polis ve askeriye tarafından koruma köpekliğine terfi etti. Dev Schnauzer schutzhund'da başarı sağlarken iyi de bir eşlik köpeğidir.

Irk boyutu : Büyük

Tüy Uzunluğu : Orta uzunlukta
Tüy Dökümü : Az tüy döker
Traş ve Banyo : Yılda 3 - 4 kez makas traşı ve banyo ihtiyacı vardır.
Taşıdığı Renkler : Siyah, Gri kırçıllı.
Tüy Yapısı : Düz, İpeksi.

Yatkın Olduğu Hastalıklar : Doğmasal kalp hastalıkları ( CHD ), Obsesif kompülsif hastalıklar ( OCD ), Mide dönmesi.
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi, Koruma
Kişilik : Dominant - Sahibinin yaşam tarzına uyum sağlayabilen, Sadık, İyi huylu, Güvenilir.
Kötü Huyları : -

Irk grubu : İş Köpeği