Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > MİNİATURE PİNSCHER

Miniature Pinscher

Miniature PinscherMinyatür Pinscher, küçük, kompakt, adaleli ancak zarif bir köpektir. SırtMiniature Pinscher çizgisi ya düz ya da arkaya doğru hafif eğimlidir. Ön bacaklar yere dik basar ve birbirine paraleldir. Patiler küçük ve kedivaridir. Çeneler güçlü ve bedenin kalanı ile orantılıdır. Dişler makas ısırışı ile kapanır. Parlak koyu renkli gözler ovaldir. Minyatür Pinscher'ın kısa ve bakımı kolay kürkü siyah ve ten rengi ya da kahverengi olabilir. Köpek kendine has bir şekilde adımlarını yüksek atar.

Minyatür Pinscher kendine güvenen ve başına buyruk küçük bir köpektir. Bu mağrur ve aşırı cesur köpek havlamayı sever. Sahibine çok sadıktır. Zeki, yaşam dolu ve cesurdur. Küçük bir köpek vücudunda büyük bir köpek kalbi taşır. Minyatür Pinscher orta derecede bir koruma güdüsü vardır. Diğer köpeklere karşı saldırgan olabilir; ancak diğer ev hayvanları ve onu sıkıştırmayan çocuklarla arası iyidir. Yabancılara karşı şüphecidir; ancak davranışı tamamen yavruyken nasıl yetiştirildiği ile alakalıdır. Çok şımartılmamalı aksi halde bir despota dönüşebilir. Minyatür Pinscher çabuk öğrenir. 2-4 aylıkken diğer insan ve köpeklerle tanıştığı sosyalleşme sınıflarına götürülmesi tavsiye edilir. Tuvalet eğitimine dikkat edilmelidir. Minyatür Pinscher'a sık sık "Kucak Köpeklerinin Kralı" denir. Bu küçük köpekler bazen eşyaları kemirerek boğazlarına kaçırabilir. Aşırı beslenmemelidir.

Minyatür Pinscher apartman hayatı için idealdir. İçerde oldukça aktiftir. Soğuk havalardan korunmalıdır.

Bu köpeklere yeterince koşma ve oynama fırsatı tanınırsa fazla egzersize gereksinim duymaz. Bahçenin onun kaçabileceği küçük deliklerden muaf olmasına dikkat edilmelidir.

Minyatür Pinscher'in kısa kürkünün bakımı oldukça kolaydır. Düzenli fırçalama ve gerekirse kuru şampuanlama yeterlidir. Bu ırk orta derecede tüy döker.

Minyatür Pinscher, Doberman Pinscher ile akraba değildir ve aslında Doberman'dan çok daha eski bir ırktır. Alman Pinscher'ı dahil Almanya'daki terrier ırklarından üretilmiştir. Minyatür Pinscher çiftliklerdeki fare nüfusunu kontrol altına almak için kullanılırdı. "Pinscher" kelimesi Almanca "terrier" demektir. Bu gün MinPin'in parlak karakteri ve zekası onu aranan bir eşlik köpeği yapmıştır. Minyatür Pinscher itaat yarışmaları, bekçi köpekliği ve agility'de başarı ile kullanılmaktadır.

Irk boyutu : Oyuncak
Kilo Dişide : 4 Kg

Tüy Uzunluğu : Kısa tüylü
Fırçalanma İhtiyacı : Haftada bir fırçalama yeterlidir
Traş ve Banyo : Traş ihtiyacı yoktur. Gerektiğinde yıkanabilir. Kuru şampuan uygulanabilir.
Taşıdığı Renkler : Siyah, Ten rengi.
Tüy Yapısı : Tek tabakalı, Düz, Parlak.

En uygun yaşam alanı : Küçük Boyutlu Ev
Yaşam Süresi : 15 Yıl
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Legg-Perthes, Patellar luxation, Progresif Retinal Atrofi (PRA).
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi
Kişilik : Dominant
Kötü Huyları : Başına buyrukluk, Havlamayı sever.

Irk grubu : Oyuncak
Bağlı Olduğu klüp : AKC, ANKC, CKC, FCI (Group 2), KC (GB), UKC