Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > JACK RUSSELL TERRİER

Jack Russell Terrier

Jack Russell TerrierJack Russell, Amerikan Köpek Kulübü tarafından yakın zamanda tanınmıştır.Jack Russell Terrier Bu küçük, sağlam yapılı ve atletik köpek Tilki Terrieri'nin daha az rafine haline benzemektedir. En az % 51'i beyaz olmak kaydı ile özellikle baş ve kuyrukta kızılımsı siyah, ten rengi ve kahverengi lekeler görülür. Kafatası kulak arasında genişçedir ve buruna doğru sivrilir. Alın çıkıntısı belirgin; ancak çok keskin değildir. Burun siyah ve gözler koyu renkli ve badem şeklindedir. V şeklindeki kulaklar öne doğru kıvrıktır. Jack Russell esnek bir vücuda ve ortalama bir insanın elleriyle kavranabilecek nispeten dar bir göğse sahiptir. Bu onun avın peşinden kovuklara girmesine yardımcı olur. Kesik kuyruğu sırtta dik taşınır.

Jack Russell Terrier hareketli ve yaşam dolu bir ırktır. Gözü pek ve kesinlikle korkusuzdur. Oyun oynamaya bayılır. Onu kızdırmayan ya da vurmayan çocuklarla arası iyidir. Çok zekidir; ancak inatçı ve başına buyruktur. Eğitimi güç olabilir. Jack Russell diğer köpeklere karşı saldırgan olabilir. Bu nedenle yavruyken çok iyi sosyalleştirilmelidir. Bazıları bu nedenle başka köpeklerce öldürülmüştür. Güçlü bir av güdüsüne sahiptir ve diğer küçük ev hayvanları ile güvenilmemelidir. Kovalamaya ve keşfetmeye bayılır. Tasmasız serbest bırakılmamalıdır. Jack Russell kazmayı ve havlamayı sever. Yeterince meşgul edilmezse huzursuzlanır ve eşyalara zarar verici olabilir.

Jack Russell Terrier yeterli egzersiz imkanı sağlandığında apartman hayatına da uyum sağlar. Ev içinde oldukça hareketlidir.

Jack Russell Terrier kolay adapte olur ve küçük bir bahçede de kendini eğlendirebilir. Ancak en çok koşup oynarken ya da avlanırken mutludur.

Hem düz hem de tel tüylülerin bakımı kolaydır. Düzenli tarama tüylerin genel bakımını sağlayacaktır.

Jack Russell Terrier, 19. yüzyılda Jack Russel adında bir rahip tarafından geliştirilmiştir. Bu ateşli küçük terrier özellikle tilki avında kullanılmaktaydı. Üreticiler çalışma kapasitesine bağlı üretim yaptıklarından dış görünüş çeşitlilik gösterir. Eski İngiliz avlarında Jack Russell Terrier atlara ayak uydurabilecek kadar uzun bacaklı olması gerekirdi. Enerjik ve oyuncu Jack Russell iyi bir aile köpeği olabilir.

Irk boyutu : Küçük

Tüy Uzunluğu : Kısa tüylü
Traş ve Banyo : Traş ihtiyacı yoktur. Gerektiğinde yıkanabilir.
Taşıdığı Renkler : Beyaz, Baş ve Kuyrukta, Kızılımsı Siyah, Ten, Kahverengi lekeli.
Tüy Yapısı : Tek tabakalı, Düz, Yumuşak.

Yaşam Süresi : 15 Yıl ve Üzeri
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Lens Çıkığı, Diz kapağı çıkığı, Glaukom, Ataksi, Legg - Calve Perthers, Sağırlık.
Yetenekli Olduğu Görevler : Avcı, Bekçi, İz sürücü
Kişilik : Uysal, korkusuz, Oyuncu, Zeki, İnatçı.
Kötü Huyları : İnatçı, Başına buyruk.

Irk grubu : Terrier
Bağlı Olduğu klüp : AKC, FCI (Group 9), KC (GB), UKC