Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > GERMAN SHEPHERD DOG

German Shepherd Dog

German Shepherd DogAlman Çoban Köpeği, Alsatian diye de tanınır. Gösterişli, dengeli ve çokGerman Shepherd Dog güçlü bir köpektir. Pas rengi ve kahve rengi ile siyah ya da tamamen siyah olabilir. Burun her zaman siyahtır. Hafif fakat güçlü bir kemik yapısıyla sağlam, adeleli ve hafif dikdörtgen bir vücut yapısı vardır. Başı vücudu ile orantılı olmalıdır. Hafif konveks bir alnı vardır. Güçlü makas ısırışı ile kapanan dişleri, vücutla birleşen yeri geniş ve uca doğru sivrileşen dik ve öne bakan kulakları vardır (Altı aydan küçük yavrularda hafif öne kıvrık olabilir) Gözler badem şeklinde, koyu renkli ve zeki ifadelidir. Tüylü kuyruğu neredeyse yere kadar iner. Ön bacaklar ve omuzlar adeleli, baldırlar güçlü ve sağlamdır. Yuvarlak ayakları sert tabanlıdır. Uzun veya kısa tüylü olabilirler.

Çoğunlukla iş köpeği olarak kullanılan Alman çoban köpeği korkusuz, dikkatli ve zekidir. Cesur, neşeli, itaatkar ve öğrenmeye heveslidir. İnanılmaz sadakati ve cesareti ile tanınır. Kendinden emin bir sukünete sahiptir; ancak asla düşmanca değildir. Çok yüksek öğrenme kapasitesi vardır. Alman Çoban köpekleri aileleri ile birlikte olmaktan büyük keyif alırlar; ancak yabancılara karşı mesafelidirler. Bu ırk ailesiyle olmaya gereksinim duyar ve uzun süre yanlız bırakılmak istemez. Sadece gerektiğinde havlar. Alman çoban köpeklerinin oldukça gelişmiş koruma güdüleri vardır, bu nedenle aşırı korumacı olmaması için dikkatle ve özenle diğer insan ve hayvanlarla genç yaşta sosyalleştirilmelidir. İnsana karşı sergilenen saldırganlık dikkatsiz üretim ve eğitim nedeniyledir. Dikkatli üretilmiş ve eğitilmiş dengeli bir köpek diğer ev hayvanları, çocuklarla ve ailesiyle güvenilirdir. Erken yaşta itaat eğitimine başlanmalıdır. Alman çoban köpeğini doğru üreticiden almak çok önemlidir. Bazıları çekingen ve huysuzdur. Bu karakterdeki köpeklerin korku nedenli ısırmaya eğilimi vardır. Yavrunun ailesini iyi incelemek gerekir. Cezaya dayalı bir eğitim bu köpeklerde başarıya ulaşmaz. Irk o kadar zeki ve eğitilebilirliği öylesine yüksektir ki çoban köpekliği, koruma köpeği, polis ve asker köpeği, körler için rehber köpek, arama ve kurtarma köpekliğinde yaygın olarak kullanılmaktadır. Alman çoban köpeği popüler bir aile ve show köpeğidir.

Alman çoban köpeği yeterli egzersiz imkanı sağlanırsa apartmanda da yaşayabilir.

Alman çoban köpeği eğitim egzersizleri ile birleştirilmiş yoğun aktiviteden hoşlanır.

Bu ırk, az da olsa sürekli tüy döker ve mevsimsel tüy dökümü oldukça yoğun olabilir. Eve dökülen tüyler problemse günlük fırçalama tavsiye edilir. Deri yağ dengesini bozmamak için yılda en fazla bir iki kez yıkanmalıdır.

Wurtemberg, Thurginia ve Bavaria'dan uzun tüylü, kısa tüylü ve tel tüylü yöresel çoban köpeklerini toplayan Max von Stephanitz ve diğer üreticiler eğitilebilirliği yüksek, itaatkar ve güzel Alman çoban köpeğini yarattılar. Nisan 1899'da Max von Stephanitz, Horan adındaki bir köpeği ilk Alman çoban köpeği olarak kayıt etti. 1915'e kadar hem uzun tüylü hem de tel tüylü tipi yarışmalara sokuluyordu. Bu gün çoğu ülkede sadece kısa tüylü olanları yarışma amaçlı sergilenmektedir.

Irk boyutu : Dev

Tüy Uzunluğu : Orta uzunlukta
Fırçalanma İhtiyacı : Her gün fırçalamak gerekir
Tüy Dökümü : Çok tüy döker
Traş ve Banyo : Traş ihtiyacı yoktur. Yılda 1 - 2 kere yıkanmalıdır.
Taşıdığı Renkler : Pas rengi, Kahverengi, Siyah kombinasyonu, Siyah.
Tüy Yapısı : Çift tabakalı, Düz, Sert, Tel tel, Yünlü.

Yaşadığı iklim : Soğuk İklim
Yaşam Süresi : 13 Yıl
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Kalça displazisi, Kan rahatsızlıkları, Sindirim problemleri, Epilepsi, Kronik egzema, Keratitis, Cücelik, Pire allerjisi.
Yetenekli Olduğu Görevler : Arama, Asker, Bekçi, Çoban, Kurtarma, Polis.
Kişilik : Dominant, Uysal, Cesur, Dikkatli, Zeki, İtaatkar, Yalnız kalmayı sevmez.
Kötü Huyları : Bazıları çekingen ve huysuzdur. Bu karakterde olanlar da korku nedenli ısırmaya eğilimi vardır.

Irk grubu : Çoban
Bağlı Olduğu klüp : AKC, ANKC, CKC, FCI (Group 1), KC (GB), UKC