Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > ENGLİSH SPRİNGER SPANİEL

English Springer Spaniel

English Springer Spanielİngiliz Springer Spaniel, uzun kulaklı kompakt ve orta büyüklükte birEnglish Springer Spaniel köpektir. Sağlam yapılıdır. Ortalama omuz yüksekliği ile aynı uzunlukta düz sırt çizgisi ile mağrur bir duruşa sahip köpektir. Ön bacaklar yere dik basar. Ayaklar kompaktır. Kafa güçlü, ancak vücudun geri kalan kısmı ile orantılı bir şekilde hantal bir görüntü vermeksizin zariftir. Kafanın uzunluğu boyun uzunluğu ile yaklaşık olarak aynıdır. Alın çıkıntısı gözlerin arasında hafifçe yükselip üst alında yok olarak orta derecede belirgindir. Kafatasının üst kısmı burun kısmının üst çizgisi ile neredeyse paraleldir. Orta büyüklükteki gözleri tatlı bir ifadeye sahiptir. Gözler, kürk rengine bağlı olarak ya kahverengi ya da eladır. Kulaklar gözlerle aynı hizadadır. Öne doğru çekildiklerinde kulakları burnun üst kısmına erişir. Kuyruk geleneksel olarak kesilir. Dişler makas ısırışı ile kapanır. Orta derecede uzun kürkü dalgalı ya da düz iner. Ciğer rengi ve beyaz, siyah ve beyaz ya da mavimsi gri olabilir. Beyaz üzerinde renkli dağınık benekimsi lekeler de mümkündür.

Çoğu İngiliz Springer iyi huylu, nazik, dost canlısı ve çocuklarla arası iyi olan sosyal köpeklerdir. Zeki, becerikli ve itaatkardır. Hayat dolu bu köpek adeta herkesi sever. Springer insanlarla beraberken gerçekten mutludur. Çok fazla yanlız bırakılırlarsa havlama ya da eşyaları kemirme gibi problemler yaratabilir. Suya bayıldıklarından sürekli kendilerini su ve çamur birikintilerine sokarlar. Genellikle kuşlar hariç diğer ev hayvanları ile iyi anlaşır. Bazen aynı cinsiyetler birbiriyle iyi anlaşamaz. İngiliz Springer ırkının bazı üyeleri, "Rage (Öfke) Sendromu" denen ciddi bir kişilik probleminden şikayetçi olabilir. Normal görünen bir köpek aniden öfke dolu ve vahşi bir saldırgana döner. Bu sırada hiç bir komutu dinlemez. Bir kaç saniye süren bu nöbetin ardından sanki yaptıklarını hatırlamıyormuş gibi yarı uyku halinde olabilir. Bu durum köpek bir iki yaşından önce ortaya çıkmayabileceğinden üretimde kullanılacak köpekler ve ailedeki diğer üyeler dikkatle seçilmeli ve "rage sendromu" olan köpekler kendilerinin kontrolünde olmayan durumları nedeniyle tehlikeli olabileceklerinden alınmamalıdır.

Yeterince egzersiz imkanı tanınırsa apartmanda da yaşayabilir. En azından orta büyüklükte çevresi çitlerle çevrili bir bahçe idealdir.

İngiliz Springer Spaniel ona verilebilecek maksimum egzersiz imkanını memnuniyetle kabul edecektir.

Tüylerin bakımı oldukça kolaydır. Tüy dökme döneminde ekstra bakım gerektirir. Kulaklar düzenli enfeksiyon belirtilerine karşı kontrol edilmelidir. Kulak içlerindeki fazla tüyler temizlenerek iç kısmın yeterince hava alması sağlanmalıdır. Bu ırk orta derecede tüy döker.

Bu ırk tüm İngiliz av spaniellerinin çıkış noktasıdır. Rönesans sırasında Avrupalı avcılar için ideal köpek olarak görülüyordu. Amerika'daki popülaritesi 1700'lerde başladı. Springer Spaniel adını avı kaldırma yönteminden almaktadır; kuşları saklandıkları yerlerden dışarı sürmek için öne doğru atılır.Bu ırk karada ve suda av yapabilir. Ayrıca iyi bir vurulan avı geri getirme köpeğidir. İngiliz Springer Spaniel'in mutlu ve kibar kişiliği onu ideal bir ev köpeği de yapar. Av, iz sürme, vurulan avı geri getirme, bekçi köpekliği, itaat yarışmaları popüler olduğu yetenekleri arasındadır.

Irk boyutu : Orta

Tüy Uzunluğu : Orta uzunlukta
Traş ve Banyo : Gerektiğinde makas traşı yapılır. Kulaklar ve gözler temiz tutulmalıdır.
Taşıdığı Renkler : Kızıl -Beyaz, Siyah - Beyaz, Mavimsi Gri.
Tüy Yapısı : Çift tabakalı, Düz, İpeksi.

En uygun yaşam alanı : Orta Boyutlu Ev
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Kalça çıkığı, Rage Sendromu.
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi, Arama, Avcı, İz sürücü.
Kişilik : Uysal, İyi huylu, Nazik, Dost canlısı, Sosyal, Zeki, Becerikli, Hayat dolu, Neşeli.
Kötü Huyları : Yanlız bırakılırsa havlama, Eşyaları kemirme.

Irk grubu : Sportif
Bağlı Olduğu klüp : AKC, ANKC, CKC, FCI (Group 8), KC(GB), UKC