Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > BOUVİER DES FLANDRES

Bouvier des Flandres

Bouvier büyük, güçlü, sağlam görünümlü bir köpek. Dış görünümü korkutucu olabilir fakat itaatkar, güzel hutylu ve yumuşak başlıdır. Doğru egzersiz ile daha sakin olmalarını sağlayabilirsiniz. Kafatası, kulakların arasında açığa olan yüzle paraleldir. Ağız biraz, konik geniş ve güçlüdür. Baş kısmı vücudu ile orantılıdır. Burun siyahtır. Koyu kahverengi gözleri vardır. Göz çevresi ovaldir. Kulakları üçgendir. Çift tırnaklıdır fakat genelde alınır. Çift kat , sert, kıvırcık tüylere sahiptir. Tüylerinin özel kesimleri vardır. Vücudunu kaplayan tüylerin rengi siyah, açık kahverengi, gri olabilir.

Akılcı, sakin, akıllı, ağır başlı, düşünceli, bağımsız tam bir çiftlik köpeğidir. Aile bireyleri ile çok iyi arkadaştırlar. Aile dostu ve koruyucusu olacak bir ırktır. Kararlı ve korkusuzdurlar. Bölgesel koruyuculukları vardır. Başkalarının kendi bölgelerine girmesine izin vermezler. Gerekli olmadığı sürece kesinlikle saldırgan olmazlar. Yabancılara karşı soğukturlar. Fakat kimin gerçekten bir tehdit olduğunu çok iyi anlarlar.  Eğer birisini tehdit olarak görürlerse homurtuya başlayacaklardır. Büyüklüğü ve iddialı kişilikleri nedeniyle bu ırk için erken itaat eğitimine başlanmalıdır. Eğer kontrol edilmeyi öğrenemezlerse sizi kontrol etmeye başlayacaklardır. Fakat bu ırk eğitilebilir. Fransa’da Polis köpeği ve Askeri köpek olarak görev alırlar. Eğitim alırken bazen inatçı olabiliyorlar. Genellikle birlikte büyüdüğü petlerle çok iyi anlaşır. Bazı Bouvierler kedi ve köpeklere saldırgan davranabilirler. Sürekli sizi takip etmek isteyeceklerdir. Arkadaşlık onlar için gerekliliktir. Çocuklarla olağanüstü iyi anlaşırlar. Onlar duygusal ve hassas köpeklerdir. Sizin üzgün, mutlu ve öfkeli olduğunuzu gayet iyi anlarlar. Çocuklarınız ile oyun sırasında onun büyük bir köpek olduğunu unutmamalısınız.

Egzersize çok ihtiyacı vardır. Uzun yürüyüşler gerekmektedir. Sıkılan ve egzersiz ihtiyacını karşılayamayan bu ırk yeri kazmak, ağaç kabuğu çiğnemek gibi alışkanlıklar edinebilir.

Tüyleri için haftalık fırçalama gereklidir. Show köpeği olması isteniyorsa 3 - 5 haftada bir traş edilmelidir. Süsleme ve uygun bir görünüm elde etmek pratik gerektirir.

Bu ırkın kökeni belli değildir. Fransa ve Belçika’da görülmüştür. 1. Dünya savaşında bu ırk neredeyse yok olma aşamasına gelmiştir. Fakat köpek eğitmenleri birleşip bu ırkı tekrar üretmek için çaba harcamışlardır. 1936 yılında bu ırkı korumak amacıyla Fransız - Belçika beraber bir komite oluşturmuştur. Ancak 2. Dünya savaşının çıkmasıyla ırk  tekrar yok olma tehlikesiyle karşılaşmıştır. Komitenin çalışmaları oldukça yavaşlamıştır. Fakat 1965 yılında Federation Internationale Cynologique ( FCI ) kulübüne kabul edilmiştir.

Irk boyutu : Büyük

Tüy Uzunluğu : Orta uzunlukta
Traş ve Banyo : 5 Haftada bir traş edilmesi gerekir
Taşıdığı Renkler : Çizgili gri, siyah, açık kahverengi
Tüy Yapısı : İki tabakalı, sık, sert ve düz

Yaşadığı iklim : Soğuk İklim
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Bilinen bir sağlık problemi yoktur.
Yetenekli Olduğu Görevler : Avcı, Bekçi
Kişilik : Korkusuz, Sadık ve İyi huylu, İyi bir aile köpeğidir