Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > BOSTON TERRİER

Boston Terrier

Boston TerrierBoston Bull'u da denen Boston Terrier tıknaz ve adaleli bir köpektir. KısaBoston Terrier basık yüzü, büyük yuvarlak gözleri ve küçük dik kulakları ile hemen akılda kalır bir görünümü vardır. Kırışıksız basık yüzünün tam ortasında siyah küçük bir burna sahiptir. Boynu hafif kavisli ve göğsü geniştir. Bacaklar yere dik ve kaslıdır. Kürkü kısa, sert ve parlaktır. Kaplan desenli ve beyaz ya da siyah ve beyaz olabilir.

Köpek dövüşleri için üretilmiş olsa da günümüzün Boston Terrier daha az saldırgan bir köpek olacak şekilde üretilmektedir. Kibar, dikkatli, çok zeki ve iyi huylu bir köpektir. Dikkatli ve zaman zaman enerjik bu köpeğin kendine has bir eğlence anlayışı vardır. Ses tonuna karşı çok hassastır. Öğrenmeyi sevdiğinden eğitimleri zor değildir. Yine de zaman zaman inatçılık edebilir. Bazı Boston sahipleri sadece gerektiğinde kapıyı havlayarak haber verdiklerini bazıları ise dişilerin hiç bekçilik etmediğini söylemektedir. Çoğunun çocuklarla ve yaşlılarla arası iyidir. Yabancılara karşı da sıcak davranır. Boston Terrier oyuncu, sevgi dolu ve ailenin parçası olmayı seven bir ırktır. Amerika'da oldukça popüler bir köpektir. Köpek olmayan diğer ev hayvanları ile genelde iyi anlaşır. Bazı erkekler diğer erkeklerle kavga etme eğilimindedir. Bu küçük köpeklerin tuvalet eğitimi güç olabilir.

Boston Terrier apartman hayatı için uygun bir ırktır. Ev içinde çok hareketli değildir ve bahçesiz bir evde de yaşayabilir. Bu ırk aşırı iklim şartları ve değişimlerine karşı duyarlıdır.

Düzenli yürüyüşler ya da çevresi çitlerle çevrili bir alanda serbest koşu Boston Terrieri zinde tutmaya yeter. Bu küçük terrierlerin uzun yürüyüş hevesleri pek yoktur ancak siz nereye giderseniz sizle gelmeyi de ister. Hafif oldukları için, yürümek istemediğinde kolaylıkla taşınabilir.

Kısa tüylerin bakımı kolaydır. Haftada bir tarama yeterlidir. Yüz ve göz çevresi her gün nemli bir bezle silinmelidir. Kulaklar içine kaçacak pisi otlarına karşı sık sık kontrol edilmelidir.

Bull ve terrier tipi dövüş köpeklerinden daha küçük boyutta üretilen Boston Terrier'in ilk örnekleri 20 kg civarındaydı. Şimdilerde bu küçük ve şirin köpeklerin bir zamanlar sert dövüş köpeği olduğuna inanmak güçtür. Aslında bir zamanlar ağırlıkları hafif, orta ve ağır siklet olmak üzere ayrılmaktaydı. Boston Terrier, Amerika'da üretilen bir kaç ırktan biridir. Orijinal Boston Terrier, İngiliz Bulldog ile şimdi nesli tükenmiş Beyaz İngiliz Terrier melezidir. 1865 civarında Boston'un zenginleri tarafından işe alınan at arabacıları zamanla iş verenlerinin köpeklerini başka köpeklerle çaprazlamaya başladılar. Beyaz İngiliz Terrier - İngiliz Buldog melezi ile olan bu çaprazlamalardan birinde Hooper's Judge'ı adlı bir köpek ortaya çıktı. Judge 13.5 kg geliyordu ve o da daha küçük bir dişi ile çiftleştirildi. Onların yavruları Fransız Bulldog ile melezlenip kendi aralarında çiftleştirilerek bu günkü Boston Terrier oluşturuldu. 1889 'a kadar ırk Boston'da öylesine popüler oldu ki meraklıları American Bull Terrier Klüb'nü kurdu. Ancak bu yeni isim gerçek bull terrier üreticilerince hiç de hoş karşılanmadı. Ardından Boston Terrier isminde karar kılındı ve 1893'de AKC tarafından kabul edildi. İlk defa Boston 'da 1870'de sergilendi. İlk yıllarda rengi ve lekeleri önem taşımıyordu ancak 1900'lere gelindiğinde belirgin renk dağılımı standarda girdi. Günümüzde Boston Terrier geçmiş dövüşkenliğini kaybetmiş mükemmel bir ev ve aile köpeği halini almıştır.

Irk boyutu : Küçük
Kilo Dişide : 4,5 - 11,3 Kg
Kilo Erkekde : 4,5 - 11,3 Kg

Tüy Uzunluğu : Kısa tüylü
Fırçalanma İhtiyacı : Haftada bir fırçalama yeterlidir
Traş ve Banyo : Traş ihtiyacı yoktur. Gerektiğinde yıkanmalı ya da kuru şampuan uygulanmalıdır. Yüz ve göz çevresi her gün nemli bir bezle silinmelidir. Kulaklar içine kaçacak pisi otlarına karşı sık sık kontrol edilmelidir.
Taşıdığı Renkler : Kaplan desenli, Beyaz, Siyah - Beyaz.
Tüy Yapısı : Sert, Parlak

En uygun yaşam alanı : Küçük Boyutlu Ev
Yaşam Süresi : 15 Yıl ve Daha fazla
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Horlama, Salya, Güç doğum, Kalp hastalıkları, Deri tümörleri, Solunum güçlüğü.
Yetenekli Olduğu Görevler : Bekçi
Kişilik : Uysal, Kibar, Dikkatli, Zeki, İyi huylu.
Kötü Huyları : Horlama, Aşırı salya, Tuvalet eğitimi zor olabilir.

Irk grubu : Sportif olmayan
Bağlı Olduğu klüp : AKC, CKC, FCI (Group 9), KC (GB), UKC