Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > BİCHON FRİSE

Bichon Frise

Bichon FriseBichon Frise, 7-10 cm uzunluğundaki yumuşak ve ipeksi alt kürk ve çok sıkı olmayan kıvırcık dış kürkü ile çifte kürke sahip sevimli tüy yumağı birBichon Frise köpektir. Bu tüyler allerjik değildir. Genellikle tamamen beyazdır; fakat gri yada kayısı rengi tüyler de kabul edilir. Yarışmalarda "poodle" kesimli ya da sadece yüz ve ayaklarda kesimin yapıldığı uzun tüylü köpek olarak sergilenebilir. Irkın tüy bakımı ona yuvarlak bir görüntü verecek şekilde yapılır. Ucu sivrileşmeyen orta uzunlukta bir yüze sahiptir. Alın çıkıntısı belli belirsiz göze çarpar. Dişler makas ısırışı ile kapanır. Yuvarlak ve koyu renkli gözleri, bol tüylü sarkık kulakları vardır. Boyun uzun ve göğüs gelişmiştir. Kuyruk sırtta kıvrık taşınır.

Bichon, insanla olmaya bayılan en sevimli küçük köpek ırklarından birisidir. Bağımsız bir ruhu vardır. Zeki, sevgi dolu, cesur ve canlıdır. Bu göz alıcı kibar köpek nedensiz yere havlayan köpeklerden değildir. Yaşanması kolay kendinden emin hayat dolu bir doğası vardır. Eğitimi kolaydır. Mutlu olmak için insana ihtiyaçları vardır. Doğal olarak sosyal köpeklerdir ve ailenin bir parçası oldukları zaman gerçekten mutlu olurlar. Ayrıca diğer ev hayvanları ve köpeklerin de bulunduğu çocuklu ailelerde de mutlu olabilirler. Pek çok diğer küçük ırk köpek gibi tuvalet eğitimini almakta biraz zorlanabilirler. Bichon Frise, 1980'lerin en popüler kucak köpeklerinden biridir. Para için dikkatsizce üretilmesi nedeniyle ısırmaya eğilimli huysuz bireyler yetiştirilmiştir. Bir Bichon almak istediğinizde dikkatli bir üreticiden alınması tavsiye edilir.

Bichon Frise yeterli egzersiz sağlandığı sürece mutlu bir şekilde apartmanda yaşayabilir. Evde çok hareketli olmadıklarından bahçesiz bir evde de mutlu olabilirler.

Bu aktif küçük köpekler oyun sırasında günlük egzersiz gereksinimlerinin çoğunu karşılayabilirler. Yine de açık alanda yürüyüş ve koşturmaktan da büyük keyif alırlar.

Bu ırk sık sık taranmalı ve ayda bir yıkanmalıdır. Yaklaşık her 4 haftada bir de profesyonel traş gereklidir. Göz ve kulak çevresi küt uçlu bir makasla kırpılmalı ve göz çevresi lekelenmeye karşı düzenli olarak temizlenmelidir. Bichon nerdeyse hiç tüy dökmez. Bu nedenle allerjik kişiler için uygun bir ırktır.

Bichon Frise ilk defa Barbet Su Spaniel'i ve Poodle melezi olarak 14. yüzyılda görüldü. Bichon, İspanyol tüccarlar tarafından Fransaya getirildi ve 16. yüzyılda Fransız sarayının maskotuna dönüştü. Popüler bir gösteri köpeğiydi. Bugün Bichon Frise temel olarak bir eşlik ve yarışma köpeğidir.

Irk boyutu : Oyuncak

Tüy Uzunluğu : Uzun tüylü
Fırçalanma İhtiyacı : Her gün fırçalamak gerekir
Tüy Dökümü : Tüy dökmez
Traş ve Banyo : Ayda bir profesyonel traş ve banyo ihtiyacı vardır. Göz ve kulak çevresi küt uçlu bir makasla kırpılmalı ve göz çevresi lekelenmeye karşı düzenli olarak temizlenmelidir.
Taşıdığı Renkler : Beyaz renktedir, Gri, Kayısı rengi de kabul edilir.
Tüy Yapısı : Çift katlı, Alt tabaka Yumuşak ve ipeksi, Dış tabakası Kıvırcık.

En uygun yaşam alanı : Küçük Boyutlu Ev
Yaşam Süresi : 15 Yıl ve Daha Fazla
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Göz akıntısı, Katarak, Deri Hastalıkları, Kulak Hastalıkları, Epilepsi, Diz kapağı bozuklukları, Pire allerjisi.
Yetenekli Olduğu Görevler : Şov
Kişilik : Uysal, Zeki, Sevgi dolu, Cesur, Enerjik.
Kötü Huyları : Isırmaya eğilimli

Irk grubu : Sportif olmayan