Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Köpek Irk Listesi > AMERİCAN INDİAN DOG

American Indian Dog

Amerikan yerli köpeği veya Kızılderili köpeği olarak bilinen bu çok eski köpekAmerican Indian Dog ırkı, geçmiş çağlarda kızılderililer tarafından çok çeşitli amaçlarla kullanılmak üzere yetiştirilmiştir. American Indian iri veya orta irilikte bir yapıya sahiptir.Başı uzun, üçgen şeklinde, burun ince uzundur. Dik kulaklara, büyük ve anlamlı gözlere sahiptir. İki göz arasındaki mesafe açıktır. Kürkü iki tabakadan oluşur. Alt katman su ve rüzgar geçirmez özelliktedir.Tüylerin özel yapısı sayesinde köpeklere özgü kokudan yoksun ve hipoallerjeniktir. Rengi ise siyahtan beyaza kadar her renkte ve çok çeşitli varyasyonlarda olabilir. Kızılderili köpekleri için belirgin bir kürk yapısı mevcut değildir çünkü çağlar boyunca estetikten çok işlevlerine göre yetiştirilmişlerdir. Ayrıca ayakları karda daha kolay yürümesini ve yüzmesini sağlayan perdeli bir yapıya sahiptir.

Kızılderili köpekleri eskiden yerliler tarafından balıkçılıkta ve her türlü kara avında av köpeği olarak kullanılmıştır. Ayrıca kabilenin erkek ve kadınları uzaktayken yaşlıları ve çocukları korumak için eğitilmiş, bekçilik ve koruma içgüdüleri yüksek köpeklerdir. Kabilelerin göçleri sırasında taşımacılıkta kızak köpekleri olarak da görev yapmış olan American Indian Dog, oldukça zeki ve hisleri kuvvetli hayvanlardır. Aile üyelerine karşı sadık ve çocuklarla geçimi çok iyidir. Diğer köpeklerle arasında agresyon ve rekabet yoktur. Geçmişten günümüze, her türlü eğitime yatkın köpekler oldukları ispatlanmıştır.

Evde kapalı kalmaya ve apartman dairelerinde beslenmeye uygun değildir. Çok fazla enerjik ve egzersize ihtiyaç duyan köpekler olmamasına rağmen açık havada serbest dolaşmaya, özgürlüğe düşkündür. Yalnız kalmaktan hoşlanmaz, insanlarla iletişime ihtiyaç duyar. Hava şartlarına karşı dayanıklı, daha çok kasaba tarzı yerleşimlerde, çiftlik evlerinde yaşamaya uygun bir ırktır.

Bahçeli bir evde ekstra egzersize ihtiyaç duymaz. Enerjik ve her türlü aktiviteye uyum sağlayan yardımcı köpeklerdir.

American Indian Dog'lar ekstra tüy bakımına ihtiyaç duymaz. Ancak düzenli olarak fırçalamak daha sağlıklı ve parlak tüylere sahip olmasını sağlar. Tüylerinin özel yapısı nedeniyle astım ve allerji problemi olan insanlar tarafından tercih edilmektedir.

Eski çağlarda kızılderililer tarafından yetiştirilmiş, avcılıkta, bekçilikte kullanılmış, eti yenmiş ve postundan yararlanılmış, hatta kutsal sayılıp dini törenlerde kullanılmışlardır. Muhtemelen ataları sürü halinde yaşayan vahşi köpekler olduğundan kabile yaşamına oldukça iyi adapte olmuşlardır. İspanyollar tarafından atlar evcilleştirilmeden önce taşımacılıkta köpekler kullanılmaktaydı. Bu dönemlerde American Indian Dog, kızılderililer tarafından Kuzey Amerika'nın geniş bozkırlarında kabilenin eşya ve gereçlerini taşımak amacıyla kullanılmıştır. Kökeni çok eskilere dayanan American Indian Dog'un, ne yazık ki Amerikan hükümetinin yerli kabilelere karşı uyguladığı politika nedeniyle nesli tükenme noktasına gelmiştir. Günümüzde soy ağacını bilmek neredeyse imkansız olduğundan bazı yetiştiriciler tarafından tekrar elde edilmeye çalışılmaktadır.

Irk boyutu : Orta

Tüy Uzunluğu : Kısa tüylü
Tüy Dökümü : Az tüy döker
Traş ve Banyo : Traş ve banyo ihtiyacı yoktur. Gerektiğinde kuru şampuan uygulanabilir.
Taşıdığı Renkler : Siyahtan, Beyaza kadar her renkte ve çok çeşitli varyasyonlarda olabilir.
Tüy Yapısı : Çift tabakalı, Düz, Su geçirmez.

Yaşadığı iklim : Soğuk İklim
Yatkın Olduğu Hastalıklar : Bilinen herhangi bir sağlık problemi yoktur.
Yetenekli Olduğu Görevler : Avcı, Bekçi, Koruma
Kişilik : Uysal, Zeki, Çalışkan, Sadık, Uyumlu, Yalnız kalmayı sevmez.
Kötü Huyları : -

Irk grubu : Çoban