Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > TONKİNESE

Tonkinese

TonkineseFarkedilebilir kıvrık bir burun ve enine göre daha uzun bir kafa yapısıylaTonkinese dikkati çeker. Profilden bakıldığında belirgin olmayan düz bir çene kemiği olan Tonkinese'lerin kulakları başın üstünde geniş ve yukarıya doğru uzundur. Birbirine yakın olmakla birlikte tüm ayrıntıları kolayca algılayabilen etkileyici gözlere sahiptir. Siyam'ların vücut yapısı ve Burmese'lerin etkileyici güzelliklerinin birleşmesiyle oluşmuş bu ırkın kas yapısı çok gelişmiş değildir. Tüyleri ve gözlerinin parlaklığıyla inanılmaz bir güzelliğe sahip olan bu kedilerin bacakları ince, patileri ise yuvarlak ve oval arasında bir görünümdedir.

Tonkineseler her zaman güvenli ve dışa dönük kedilerdir. Kendilerine özgü hareketli doğalarıyla, merak uyandırır ve sevilirler. Sahiplerine bağlıdırlar, duygusal yapılarından dolayı azarlanmaktan ve ilgisizlikten hoşlanmazlar.

Bu ırkın renkleri Amerikan sansarınınki gibidir. Açık kahve tonları, krem ve şampanya rengi karışımı, uçuk mavi gri ve pembe tonları kendine has renkleridir. Genelde bu renklerin karışımı kulak, yüz ve ayaklarda giderek koyulaşır. Derin ve parlak olan gözler her zaman açık yeşil veya mavidir.

Düzenli ve düzensiz fırçalanabilir yada ellerinizle dokunuşlar yapmak onun için yeterli olabilir. Ancak banyo konusunda mutlaka düzenli olmalısınız. Bu konuda sağlıklı ve temiz görünmesi önemlidir.

Tonkinese; 1960' yılında Siamese ve Burmese ırklarının karışımıyla oluşan, melez bir ırk olarak kabul edilmiştir. Fiziksel görünümü Siamese'den daha geniş, Burmese' den ise daha atik ve kıvraktır. Bu ırk görünüşü ve taşıdığı Amerikan ve Kanada kanı sebebiyle olsa gerek, Kuzey Amerikalı kediseverleri oldukça etkilemiştir. Tonkinese ırkı Britanyada özel bir ırk olarak tanınmasına rağmen Amerika'da Siamese ve Burmese 'den ayrı bir ırk olarak bilinmez.

Kuyruk uzunluğu : Orta
Kafa Biçimi : Uzun, sivri takoz şeklinde üçgen
Kulak Biçimi : Büyük
Göz rengi : Mavi-yeşil, Açık yeşil, Mavi