Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > SİBERİAN

Siberian

SiberianSiberian, Rusya orjinli, orta büyüklükte güçlü bir kedi ırkıdır. KaslarıSiberian belirgindir. Sırtı uzun ve hafifçe eğimlidir, hareket halindeyken düz görünür. Düz duruduğunda arka bacaklar önlere göre hafif daha uzundur. Patileri yuvarlak ve büyüktür. Kafası, orta büyüklükte yuvarlak hatlara sahip üçgen şeklindedir. Dişilerde burun daha uzundur. Kulaklar dik orta büyüklükte ve geniştir. Gözlerle kulaklar arasındaki mesafe fazladır. Büyük yuvarlağa yakın şekildeki gözlerin dış açısı hafifçe kulaklara doğru kalkıktır. Göz rengi ile kürk rengi arasında ilişki yoktur. Kabul edilen renk yeşil ile altın arasında herhangi bir renk ve ton olabilir. Sadece Colorpoint sınıfındakilerde gözler hep mavidir. Genel görünüm olarak sağlıklı, çevik ve atletik bir yapısı, yüzünde sevecen bir ifadesi vardır. Kuyruğu orta boyda, vücut uzunluğundan hafifçe daha kısadır. Tüyleri orta-uzun ile uzun arasıdır. Baş bölgesinde tüyler daha uzun ve kabarıktır. Soğuk iklimlere dayanıklık sağlayan ve kışın belirginleşen sık bir alt tüy tabakası vardır. Kürk rengi konusunda bir kısıtlama yoktur. En popüler renk kahverengi tekirdir. Irk özelliği olarak Siberian yavaş olgunlaşır ve bu süreç 5 seneyi bulabilir.

Nazik, sevecen ve sadık kedilerdir. Karakterlerinin kediden çok köpeğe yakın olduğu söylenir. Çocuklarla ve diğer petlerle iyi anlaşır. Tırmanmayı sever, bu nedenle yüksek yerlere çıkma imkanı verilmelidir. Siberian kedileri çok zeki ve sahibine yakından bağlıdır. Problem çözme yeteneğine sahip, adını bilen, çağırıldığında gelen ve evde yavru köpekler gibi sahibini takip eden bir ırktır. Vücudun ağır yapısına rağmen çeviktir, oldukça yüksek yerlere sessizce zıplayabilir. Siberian misafirlere karşı korkak veya saldırgan davranışlar göstermez.

Siberian bilinen bütün renklerde olabilir. Çikolata tarçın, lila açık kahve, benkli, tek renkli, iki renkli ve üç renkli

Siberian'ın kalın alt tüy tabakası hava koşullarına ve suya dayanıklılık sağlar. Diğer uzun tüylü ırklar kadar bakım gerektirmez. Düzenli olarak taranması ve fırçalanması gereklidir. Bu bakımın haftada bir kez yapılması genellikle yeterli olur. Özellikle ilkbaharda ve sonbaharda tüy döker. Diğer dönemlerde belirgin tüy dökülmesi yoktur.

Rusya'dan köken alan bir ırktır. Rusya'nın yerli ve doğal kedileridir. Sokak kedileri şeklinde doğal biçimde yaşadıkları ve üredikleri için ırkın belli bir standartını yaratamak güçtür. Bu nedenle her renkte olabilirler. Amerika'ya ilk kez 1990'da getirilmiştir. Artan popülaritesine rağmen yaygın olmadığından yetiştiricilerin elinde uzun sipariş listeleri vardır. CFA tarafından 6 Şubat 2000'de Miscellaneous (çeşitli) sınıfına kabul edilmiştir.

Kuyruk uzunluğu : Orta
Kafa Biçimi : Yuvarlak hatlara sahip üçgen
Kulak Biçimi : Orta büyüklükte
Göz rengi : Yeşil ile Altın arasında herhangi bir renk ve ton olabilir. Sadece Colorpoint sınıfındakilerde gözler hep Mavidir.

Taşıdığı Renkler : Çikolata tarçın, Lila açık kahve, Benekli, Tek renkli, İki renkli ve Üç renkli
Tüy Boyu : Uzun tüylü

Yaşam alanı : İçeride