Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > NORWEGİAN FOREST

Norwegian Forest

Norwegian ForestGeniş yapılı ve 3 - 9 kilo arasında değişen ağırlığa sahip kedilerdir. Büyük,Norwegian Forest üçgen bir baş yapısı ve küçük kare biçimli kulakları olan bu ırkın kedileri, yassı bir yüz ve düz bir buruna sahiptir. Küçük ancak güçlü ve yuvarlak bir çeneye sahip olan Norwegianlar kaslı yapılarıyla, Main Coon 'u andırırlar. Dışa dönük, dik kulakları ve geniş, yuvarlak patileri vardır. Uzun ve yumuşak tüylere sahip olan bu kedilerin tüyleri boyun kısmında yoğunlaşarak yele halini almıştır.

Kendilerinden emin, dengeli, sıcakkanlı ve oyuncu bir mizaçları vardır. Diğer kedilerden ve çocuklardan hoşlanırlar. Yumuşak, sevecen ses tonları vardır. Bu yapılarıyla ev yaşamına yatkın gibi görünen Norwegianlar aynı zamanda doğal yaşamdaki kedilerin avcı ve tırmanıcı karakterlerini de taşırlar. Bu nedenle geniş bahçeli bir ev yaşantısı onlar için en idealidir. Eğer bahçeli bir evde yaşamıyorsanız, evinizde yapay bir ağaç bulundurmanız, mobilyalarınızın zarar görmesini engelleyecektir.

Genelde mühürlü, kırcıllı ve karışık renklerden oluşur. Vücudundaki mühürler genellikle, sarı ve beyaz karışımından oluşur. Sadece siyah ve beyazdan oluşan özel renkleri de vardır.

Uzun tüylerinin düzenli olarak fırçalanmasına özen gösterilmelidir. Tüylerinin birbirine karışmaması ve düzenli görünmesi onlar için önemlidir. Bu nedenle genellikle kendi kendilerini temizlerler.

1930 yılında İskandinav Yarımadası'nda ortaya çıkmıştır. Bölgenin yerlisi olan bu kediler, yüzyıllardır dondurucu soğuk ve vahşi hayvanlarla yaşam mücadelesi vermiştir. Soğuk iklime sahip bölgelerde yaşamalarına rağmen, sıcakkanlı hayvanlardır. Bu ırk adeta, kedilerin yüzyıllar öncesine dayanan efsanevi ve gizemli özelliklerini, modern dünyaya kanıtlayan bir karaktere sahiptir.

Boyut : Büyük boy
Kuyruk uzunluğu : Uzun
Kafa Biçimi : Üçgen
Kulak Biçimi : Orta büyüklükte