Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > MUNCHKİN

Munchkin

MunchkinOrta boyutlarda sağlam, tıknaz görünüşlü bir vücut yapısı olan Muckin'lerMunchkin kısa bacaklı seçkin kedilerdir. Yuvarlak bir kafa yapısı vardır. Görünüm olarak American Shorthair'e benzer. Gözler orta büyüklükte ve yuvarlaktır. Tüm  renklerde olabilir. Ancak canlı ve derin renkler tercih edilmektedir. Kısa bacakları olması nedeniyle yıllarca izlenen bu ırkın her hangi bir omurga promlemine rastlanmamıştır.

Hareketli ve meraklı bir ırktır. Kısa bacaklarına rağmen oldukça hızlı koşabilirler. Hatta pek istenmesede bir yerlere sıçramayı severler. Zarif vücutlarına rağmen, korkusuz ve cesurdurlar. Kolay terbiye edilebilen bu ırk diğer petlerle ve çocuklarla oldukça iyi anlaşır. İyi huylu, sosyal ve eğlenceli kedilerdir. Kolayca komut alabilir ve öğretildiği taktirde atılan objeleri hevesle getirebilir. Diğer kedilerle de iyi anlaşabilen Muckin iyi bir arkadaştır. Çocuksu karakterlerini tüm yaşamları boyunca sürdürürler.

Tüyler kısadır ve tüm renklerde olabilir.

Kısa tüylerinin bakımı kolaydır. Haftada bir iki kez yapılan fırçalamalar yeterlidir.

Doğal yaşamda kendiliğinden yetişmiş evcil bir kedi ırkı olan Muckin ilk kez 1930'lu yıllarda İngilterede görülmüştür. Daha sonra 1950 yılında Rusya'da rastlanılan bu ırk en yaygın olarak Amerika'nın Louisiana eyaletinde yaşamaktadır. 1983 yılında Sandra Hachenedel, Lousiana' da Muckin kasabasında yaşayan siyah yavru bir kedi buldu. Onu aldı ve adını Blackberry (böğürtlen) koydu. Yavru büyüdükçe oldukça şaşırtan bir özelliğini farketti. Bu kedi normal vücut yapısına sahip olmasına karşın cüce ırk olan Corgi gibi oldukça kısa bacaklara sahipti. Sandra Daha sonra yavrulayan Blackberry nin çocuklarından adı Toulouse olan dişi Munchkin kolonisini oluşturan Kaye LaFrance ye verildi. Ve bu ırk onun kontrolünde yetişmeye başladı. Uzun yıllar genetik araştırmaları yapılan günümüz Munchkin ırkı Blackberry ve Toulouse nin soyundan gelmektedir. Bu ırk TICA (The International Cat Association) tarafından tanınmıştır.

Kuyruk uzunluğu : Orta
Kafa Biçimi : Yuvarlak
Kulak Biçimi : Orta uzunlukta, üçgen
Göz rengi : Tüm renklerde olabilir.

Taşıdığı Renkler : Tüm renklerde olabilir.
Tüy Boyu : Kısa tüylü

Yaşam alanı : İçeride / Dışarıda