Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > KASHMİR

Kashmir

KashmirYüzü oldukça geniş ve yuvarlaktır. Burnu ise belirgin bir şekilde yuvarlaktır. Ağızı burna doğru çekik ve yuvarlaktır. Gözleri yuvarlağı andırmakla birlikte tam yuvarlak değildir. Kulaklar ise küçük ve hafifçe öne doğru eğimlidir. Ayaklarında ve baş kısmında uzun ve sık tüyleri vardır. Vücudundaki yoğun tüyler kabarık görünümdedir. Patileri küçük ve parmakları birbirine yakındır. Kulak içlerinde ve pati altlarındaki tüyler fırçayı andıran bir yapıdadır.

Son derece güvenli, neşeli hayvanlardır. Aile ve dostluğa önem verirler. Zeki hayvanlardır.

Genelde mühür, lila, çikolata, krem renklerinde olabilecği gibi gri, beyaz gibi tek renklerde de olabilir.

Uzun tüyler günlük bakım gerektirir. Çok fazla sindirilmemiş tüyler, bağırsak problemlerine neden olabilir.

Taxonomistlerin araştırmaları sırasında tesadüfen ortaya çıkmıştır. Kashmir; Persian ve Himalayana benzer özellikler taşır ancak renkleri farklı bir ırk olarak ortaya çıkmıştır. Daha önce renkli noktalı Himalayan ve daha uzun tüylü Persian olabileceği bilinmiyordu. Bu tesadüfen bulunan yeni ırk oldukça popüler oldu.

Kuyruk uzunluğu : Orta
Kafa Biçimi : Yuvarlak, kısa, geniş
Kulak Biçimi : Küçük
Göz rengi : -