Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > COLORPOİNT SHORTHAİR

Colorpoint Shorthair

Colorpoint ShorthairSiyam kedilerinin diğer ırklarla çiftleşmesi sonunda ortaya çıkan tüm melezColorpoint Shorthair ırklarda olduğu gibi orantılı ve uzun bir kafa yapısına sahiplerdir. Ağız yapısı uzun ve öne doğru çıkık, burnu ise oldukça büyüktür. Kulaklarının üst kısımları yuvarlak ve dikkat çekici genişliktedir. Gözleri iri badem şeklindedir. Orta boyutlarda vücuda ve gelişmiş kas ve kemik yapısına sahip olan bu ırkın kedileri, ince ve zayıf bacak yapısına ve oval, geniş patilere sahiptir. Uzun, ince ve üst kısmı nokta şeklinde kuyruğu olan bu kedilerin, kısa, yumuşak ve sağlıklı tüyleri vardır. Tüylerinin üzerini uzun çizgiler sarmıştır.

Meraklı ve hareketli kişiliğiyle kendisini ve sahibini eğlendirmekten büyük zevk alır. Zeki ırklardandır. Akılcı ve mantıklıdırlar. Sahiplerine karşı sadık ve ev ortamıyla uyumlu olsalarda tam olarak diğer kedi ve köpeklerle olmaktan hoşlanmazlar.

Açık tek renklerinin yanısıra noktalı ve karışık renkli olanları da vardır. Yaşlı kedilerde çizgiler giderek artmakta ve renk koyulaşmaktadır. Noktalar genelde çikolata, mavi - krem ve çikolata - krem renklerinin üzerinde mevcuttur. Göz renkleri derin ve koyu mavidir.

Yumuşak ve sağlıklı tüylerin bakımı kolaydır. Ancak fırçalarken hassas kulaklarına dikkat edilmelidir.

Amerika'da, siyam ırkına benzer özellikler gösteren birçok noktalı ırk bulunmaktadır. Bu nedenle Colorpoint Shorthair'ların da diğerleri gibi mavi, lila ve çikolata renklerinde olması bazı anlaşmazlıklara neden olmuştur. Bu ve diğer noktalı tüy yapısına sahip kediler, birbirlerine benzer özellikler taşıması nedeniyle İngiltere'de hala Siyam ırkı olarak kabul edilirler.

Kuyruk uzunluğu : Uzun
Kafa Biçimi : Gövdeyle orantılı ve buruna doğru incelen takoz görünümündedir.
Kulak Biçimi : Büyük, geniş ve sivri uçlu
Göz rengi : Koyu parlak mavi

Taşıdığı Renkler : Çikolata, Kırmızı, Mavi - Krem ve Çikolata
Tüy Boyu : Kısa tüylü