Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > CALİFORNİA SPANGLED

California Spangled

California SpangledHeykel misali büyüleyici görüntüsü ve güçlü keskin bakışlarıyla kaplanlarıCalifornia Spangled andırırlar. Asi bakışları, gelişmiş güçlü ağız yapısı ve dolgun çene kemikleri ile biraz ürkütücü ve soğuk kedilerdir. Birbirine eşit orta boy kulaklarının üst kısımları dik ve yuvarlak yapıdadır. Badem biçimli gözleri oldukça iri ve açık renktedir.Yüzün ön kısmı kubbe şeklindedir. Uzun, ince bir görünüm ve medium boyutlarla avcı bir görünüme sahip olan bu ırkın kedileri, iyi gelişmiş kaslı bacaklara sahiptir. Ancak ön bacakları kaslı ve atik hareketleri nedeniyle, arka bacaklarına göre daha kaslı ve gelişmiştir. Kuyruğu, kalın ve dolgun olmakla birlikte oldukça uzundur. Kısa kadife tüyleri karın kısmında ve kuyrukta biraz daha uzundur.

Oldukça anlayışlı ve duyarlı olan California Spangledler diğer kedilerden daha ileri bir zekaya sahiptir. Oyuncu ve atletik bir yapıdadırlar.

Genelde tüyleri, geniş ve yuvarlak noktalarla kaplıdır. Gümüş, kömür, bronz, altın, mavi, kahve ve kırmızı tonlarını içerir. Bu ırkın kedileri hangi renkte olursa olsun kuyrukları herzaman koyu siyahtır. Vücundundaki noktalar, her iki patinin uç kısımlarında daha koyudur. Göz renkleri gri - kahve, kehribar - kahve gibi farklı karışımlardan oluşur.

Kadife tüylerin sağlıklı bakımı için, düzenli aralıklarla ve nazik dokunuşlarla fırçalanmalıdır.

1970 yılında kürkleri nedeniyle avlanan benekli vahşi kedilerin nesillerini korumak amacıyla başlatılan Mavi Proje kapsamında ortaya çıkmıştır. Mısır kedileri ve tropikal Güney Afrika kedileri gibi tüylerinin güzelliği ile bilinen altı farklı ırkın çifleşmesiyle ortaya çıkan melez ırkın kedileri bu nedenle parlak ve avcılar tarafından çok kıymetli görülen tüylere sahiptir.

Kuyruk uzunluğu : Orta
Kafa Biçimi : Yuvarlak ve orta boyutlarda