Anasayfa  >  KÜTÜPHANE > Kedi Irk Listesi > BALİNESE

Balinese

BalineseHerzaman vücuduyla orantılı orta uzunlukta bir kafa yapısına sahiptir. İlkBalinese bakışta kulaklarının dikliği ve genişliği ile göze çarparlar. Küçük ve sevimli burnuna, geniş kulaklarına siyah çizgilerin hakim olduğu Baliniseler, bademi andıran ve burunlarına doğru hafif eğimli olan, gözleri sayesinde oldukça narin bir görüntü sergiler. Orta büyüklükteki vücudu ve gelişmiş kasları ile zarif bir profil çizen Balinese, vücudu ile orantılı ince ve uzun bacaklara, küçük ve oval patilere sahiptir. Uzun, ince ve gösterişli tüylerin kapladığı kuyruğu ise esnek vücudunu tamamlayarak bu ırka farklı bir özellik kazandırmıştır. Irkın tüy yapısı; yele kısımları hariç uzun ve ipeksi bir görünüştedir.

Aktif, sevecen, spora yatkın ve aynı zamanda hassas kedilerdir. Bu nedenle yalnız bırakılmaktan hoşlanmazlar. Bahçe yaşamına meyilli olmalarına rağmen sokakta yaşayamazlar. Açık teraslar, kuş banyoları vakit geçirmekten hoşlandıkları mekanlardır. Bu ırk, genelde sistemli, uyumlu ve düzenli insanlar tarafından tercih edilir.

Siyamlar gibi dört ana renkleri vardır. Ancak ırkın, çikolata rengi, mühür mavi ve lila mührü renklerine sahip kedilerinin göğüs kısımlarında yer alan krem tonları hemen dikkati çeker. Çikolata renkli kedilerde krem tonları, vücuda hafif gölgeli fildişini andıran bir hava verirken lila ve mühür mavi renge sahip kedilerde beyaz ve pembe renge dönüşür. Gözler tüm bu renklerde derin ve anlamlıdır.

Balineselerin tüylerinin biraz uzun bırakılması onları daha sevimli gösterir. Ayrıca tüylerinin düzenli olarak fırçalanması diğer kedi ırklarında olduğu gibi bu ırkın da çok hoşuna gidecektir.

Bu ırkın kökeni; Bali Denizi'nin güney kesiminde bulunan Asion şehridir. Irkın mesken tuttuğu bölge Bali Denizi'nin kuzeyine göre kültür ve nezaketten daha uzaktır. Bu nedenle ırkın karakterinde; uzun tüylü ırka mensup Siyam kedilerinin kibarlığı ve duygusallığı baskın değildir. Hatta bu ırkın davranışları eski yerli dansçıların figürlerine benzetilir.

Kuyruk uzunluğu : Uzun
Kafa Biçimi : Takoz şeklinde ve uzun
Kulak Biçimi : Büyük
Göz rengi : Derin mavi